Saturday, May 09, 2009

Selamat Hari Jadi, 'ma'.....

Selamat Hari Jadi..’ma’….

11 Oktober 2008

11 Syawal 1429H

8.06 AM

Bismillahirrahmanirrahim….

Allahuakbar…

Allahuakbar…

Allahuakbar…

Walillahilhamd..

Alhamdulillah..terima kasih Allah, Kau masih hidupkan aku setelah kematian yang kecil.. Masih Kau beri kesempatan untuk kami, hamba2 yang terpilih untuk terus menghirup segar udara-Mu.. untuk terus berjalan dimuka bumi ini…

Pagi yang tenang.. dan pagi ini mengingatkan ku pada satu rindu.

11 Oktober. tarikh yang jarang skali untuk kulupakan sejak aku mengenal erti betapa pentingnya sentiasa mengingati orang2 yang tersayang dalam hidup ini..

dan pastinya inilah tarikh penting untukmu ‘ibu’. untuk kita sekeluarga ibu,.

Hari ini genaplah 49 tahun usiamu. namun hanya 48 itu yang dipinjamkan Allah kepadamu sbg pengabdianmu kepadaNya di muka bumi yang sementara ini..

Alhamdulillah untuk segalanya… Semoga dirimu memperoleh kehidupan yang lebih baik disana…

Selalunya pagi sebegini akan terus kuhubungi dirimu. mendoakan mu dan memberi ucapan terindah buatmu. . Dan pastinya kau akan tersenyum dibalik telefon itu.. Dan kami semua anak2mu pasti tidak pernah melupakan itu ibu..Itulah kebahagiaan yang kami cuba berikan untukmu..namun tidak sesekali pernah dapat membalas bergandanya kebahagiaan yang kau telah berikan kepada kami…. Allahuakbar….

Maaf ma..kali ini tidak dapat lgi utk ah poskan kad untuk ma seperti sebelumnya…tiada lagi mendengar suara ceriamu membalas ucapan kami.. tapi kad2 itu kan sentiasa tercatat dihati kami..akan sentiasa kami ‘pos’kan kepadamu ibu…..melalui ayat2 cinta Allah kepadamu….

Hanya doa yang kami mampu utuskan untukmu ibu. Moga Al-fatihah dan Yasin, serta doa dari semua yang mengingati sentiasa mengharumkan roh dan tempat persemadianmu…menyejukkan mu… meluaskan tempatmu…

Moga rohmu sentiasa berbahagia di ’sana’..dibawah rahmat kasih sayang dan maghfirahNya…

insyaallah…

walaupun kau telah pergi…selamanya akan tetap ‘hidup’ dihati kami…

Salam bahagia buatmu ibu…

Sgguh kematian bukan akhir kehidupan, tetapi itulah ‘awal’ kepada kehidupan kita..

Al-fatihah..

Hai jiwa yang tenang. Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridhai-Nya. Maka masuklah ke dalam jama’ah hamba-hamba-Ku. Masuklah ke dalam surga-Ku” (QS Al-Fajr [89]:27-30)

-Anakmu-




related entries....

2. catatan adik, untukmu ibu.

3. selamatlah ibu disana

4. Ma, engkau satu dalam berjuta

5.Raya pertama tanpa 'Ma'...

6. Selamat Hari JAdi.. 'MA'...

0 comments: