Sunday, October 25, 2009

My buckets of love..

My Buckets of Love…..


Penghargaan ini khusus untuk mereka yang mencintai saya,

dan ketahuilah saya juga mencintai mereka dengan segenap jiwa krn Allah.

Ana uhibbukum fillah…

Buat Arwah Ma..Azizah bt Ab Rahman

Alfatihah... Alhamdulillah, kini anak ma semakin dekat menggapai cita2… ini juga berkat doa dan harapan arwah ma satu ketika dulu… Terima kasih atas sglnya ma… Segala pesanmu dan kenanganmu, pastikan selalu hidup di hati ini… Moga Allah menyayangi ma sebagaimana ma telah menyayangi kami sejak dari kecil….. moga rahmat kasih sayang dan maghfirahNya menjadi cahaya dan haruman buatmu di ‘alam’ sana… Insyaallah…..Amin…

Abah…

Terima kasih buat Abah yang merestui pemergian jauh anakanda. Terlalu besar jasa dan pengorbanan abah…Maafkan anakanda yang selalu menyusahkan abah… Abah terlalu bererti buat kami.. X sanggup rasanya nak berpisah jauh dari abah, tapi ah yakin doa abah akan sentiasa mengiringi Ah… Doakan anak abah pulang dengan selamat dan dapat belajar dengan baik disini. Moga abah sentiasa sihat..kuat dan sentiasa dalam redha-Nya. Insyaallah panjang umur Allah akan pertemukan kita lagi dan moga Ah dapat membahagiakan abah, ma dan keluarga kita dengan kejayaan yang lebih bermakna..Insyaallah.

Buat Ma Zariah, terima kasih kerana hadir dalam hidup keluarga kami. Alhamdulillah Ah lega kerana dapat meninggalkan abah dan adik2 dengan adanya pengganti ibu sebaik ma. Allah telah mentakdirkan ketentuan ini buat kita semuanya. Ma kini melengkapi keluarga kami, dan insyaallah kami juga melengkapi keluarga ma dan adik2. Terima kasih dah bantu keluarga Ah dan memberi sokongan penuh pada Ah dalam meneruskan cita2. Teruslah menyayangi kami seperti anak2 Ma sendiri. Doakan kejayaan Ah di sini.

Buat Adik2, terima kasih juga atas inspirasi kalian.

-Buat abe Saiful Asyadi. moga dirimu sentiasa menjadi permata Syurga yang mendoakan kita sekeluarga. Maaf adik ni x dpt jaga abe Pu selalu. Tapi Moga Abe Pu sentiasa sihat dan tersenyum melihat kami walaupun dari sekadar pandangan mata. Ah yakin abe Pu memahami bicara kami walau dengan dunia abe Pu sendiri. Moga Allah sentiasa mengasihimu dan orang2 yang menyayangimu..

- Kak rah (terima kasih atas semangat dan keyakinan kepada adik ni selama ni, Ah akan ingat pesan kakrah..maaf x dpt bersama berkongsi kesusahan wahna a’la wahnin yang sedang dialami, insyaallah moga segalanya dipermudahkan..Selamat melahirkan pejuang islam terbaik k.

-Abe Mi, thanx a lot 4 being my sister’s soulmate. Jadi suami, ‘ayah’, & abang ipar yang baik deh =)

- Hanif ( terima kasih dah banyak bagi support dan pencerahan, inilah adik yang tersangat optimis dan encourage banyak benda…dan yang dah banyak tolong kakaknya yang sorang ni…THANX A LOT..jaga diri baik2 di bumi Jerman). U r always be my inspiration.

- Syahmi (“Kak Ah jangan risau, Rezeki Allah dimana-mana”)-Tq dik,pesan syahmi kak Ah akan ingat selalu. Thnx 4 always encouraging me. Insyaallah, Kak Ah akan tunggu Syahmi di mesir untuk buat medic juga. Moga Berjaya dalam Pmr kali ni k. Jaga adik2 dan keluarga di rumah. Syahmilah yang paling besar kat rumah sekarang, syahmilah harapan kak Ah, kakrah dan Abe Hanif.

-Adik mahirah, terima kasih dah jadi kakak yang berjurus dan baik. Maafkan kak Ah tak dapat selamanya tengok kalian membesar depan mata. X dapat nak tolong kak buat kerja sekolah.., tolong Ma, Abah dan adik kat rumah k.. Insyaallah UPSR tahun depan kak akan dapat 5A seperti yang dicitakan. Kekalkan kecemerlangan yang ada sekarang. Teruslah rajin belajar. Kak Ah yakin kak boleh..

-Untuk Adik Iyah, adik bongsu yang sentiasa menyentuh hati kak Ah. Terima kasih adik banyak bagi semangat pada kak Ah. Walaupun adik kecik lagi, Kak Ah kagum sangat adik dah banyak faham tentang kehidupan. Adik kecik, tapi semangat besar. Kak Ah malu dengan adik kalau kak Ah yang besar ni pun tak tahan ujian, sebab adik kecil lagi dah diuji dengan kehilangan besar seorang mak.. Kak Ah sangat bangga dengan adik… Adik sangat ceria, maafkan kak ah jika kadang2 kami x faham adik. Selalu marah2 perangai adik yang macam2.. tapi adiklah adik kesayangan kami, permata hati kami. Adiklah Kenangan arwah ma kepada kami… Adik selalu anggap kak Ah sebagai Doktor adik .. “kak Ah, jadi doktor deh!” Insyaallah, doakan kak Ah. Kak Ah akan pulang dengan banyak ilmu lagi untuk membantu keluarga dan masyarakat kita…insyaallah.. nanti boleh ubat adik banyak lagi. Adik boleh Tanya kak Ah tentang macam2 penyakit lagi nanti..insyaallah

Utk Adik2 baru ku tersayang, Najihah, Naqieuddin dan Nadirah, jaga diri elok2. jaga keluarga kita baik2 ok. Insyaallah kak Ah pegi x lama. doakan kak Ah balik jadi Dr utk keluarga kita.=) Jie, i'll miss u crying d day i left. Jie jgn sedih2, apa2 boleh bagitahu kak Ah ok.,.Ym kita ada.. i'll miss our short moment together.

Untuk ahli keluarga, mak2 & bapa saudaraku yang sangat menyayangi diri ini

Mek—terima kasih atas segalanya..nenda yang terlalu penyayang…terima kasih atas nasihat mek…Terima kasih dah lahirkan ibu yang terbaik untuk Ah dan adik2…. Allah penentu segalanya.doakan moga cucu2 mek juga dapat menjadi sebaik arwah ma dan berjaya dunia akhirat… Moga mek dan tokchik sihat2 selalu dalam peliharaan Allah...

Kak Iniey & Ayah We… terima kasih atas segalanya… Susah @ senang sentiasa bersama… Ah terharu sgt dengan budi baik dan keikhlasan Kak Iniey. Masa ma xde, kak inieylah pengganti yang sentiasa dekat dengan ah dan adik2 kat rumah.. terima kasih dah berkongsi banyak dengan Ah.. jasa kak Iniey pasti ah dan adik beradik kenang sampai bila2….Insyaallah.

Cik Nor n ayh zi—thnx a lot for d greatest support….x terbalas rasanya…. Moga Allah saja yang membls sgla budi dan ‘jalan’ medic yang telah dimudahkan utk Ah menggapai cita2.. thnx also 4 d nassihah dan kepercayaan yang tinggi kpd anak sdara yang seorang ini utk menjadi seorang doctor.. Mg dpt ikut jejak lgkh ciknor n ayh zi mnjadi doctor yang Berjaya.insyaallah =)

Cikze – thanx a lot, sbb dh jadi pengganti ma dan mak sdara yg terbaik utk ah…cikze sentiasa ada bersama kami susah atau senang… kehulu kehilir hntr kami adik beradik… tolong kami itu dan ini….sgt suka time cikze bagi nasihat.. sangat menyentuh hati & cikze sering mengingatkan org ttg arwah ma..Thnx a lot 4 ur support n moral value, May Allah always love u n ur family…

Cikze, kawin nanti bolehla buat persiapan kaler purple ko ah deh? book awal2 ni =j..

Cikyah – thanx biskut raya, almari lipat, baju2 yangi ditempah, dan segala persiapan yang dibuat untuk Ah tanpa diminta. Panadol pun ah x terfikir. Alhamdulillah mmg sgt membantu bila dah sampai mesir ni. Mujurlah ada makcik yang sgt prihatin. Tq..luv u forever..

Su rose- thanx 4 ur moral support n nasihat yg penuh ilmiah…insyaallah semuanya akan tersemat dihati… Maaf x dpt lama di KL, kalu x mesti slalu menyibuk rumah surose, dpt jadi babysitter Maryam. =) Trm kasih dh kongsikan pengalaman n always talk to me by heart. Do take care n keep in touch k!..Sayang su rose sgt2!

CikNa – thanx jugak dah banyak mbntu spjg ah duk shah alam.. slalu tumpang rumah cikna. I’ll miss d moments with u at HUKM dan nsht2 cikna. Kenangan yang menaikkan ‘smgt’ untuk mnjadi doctor. Mg trus sihat dan cepat sembuh..Jaga diri baik2..

Cik Dah, CikYah…Mok Noh da keluarga….. terima kasih atas doa dan segalanya…..Insyaallah moga Ah pulang sebagai anak sdare dan muslimah yang lebih baik. Doakan ah deh...

Ayh Yie, Ayh Su, Ayh Amin, MokPah, Mokja, Ayh Di, Cikda, Mak Su yah paksu Aziz dll....

Sepupu sepapat yang terlalu menyayangi...

Jiran2 tetangga saya…Mokcik…Kakwe…Kak Nah..kak zah..Kak He..Kak Ze..

Mak angkat saya di johor… Cikjun… dan semuanya…yang mendoakan saya…

Sahabat2 MSU

PMI

-Angah – sahabat pertama saya di MSU. Kenangan kita bersama pasti terpahat di hati kakchik..teruskn perjuangan k.....syg angah n along sgt2..

-Along – sandle along dah smpai ke mesir=)

-Kak Mas- trm ksh ats sgla kngn trindah kta brsma… air mata itu ada byrnnya.

-Kct –Ada seseorang yang dh memperkenalkan kita.. Sy amat bersyukur dpt kenal kct..kct byk sharing dgn mus..trm ksh kct…..mg Allah berikan kct kebahagiaan slalu.

-Husna 209- tringat pertemuan pertama kita ketika meeting pmi…Husna mnjadi antara shbt yang ingn saya dekati. Sy sgt gembira dpt tahu Husna juga duduk di brunsfield..alhamdulillah Allah dh pertemukan kita… Saat Husna peluk saya di Klia..airmata husna, tangisan husna. Akan tetap saya ingat. Saya tersenyum krn saya mampu berbangga saya punya sahabat sekuat husna.

Syuhadah- Adik yg sgt smgt… akak kagum dgn syu. Bakal pemimpin ummah ni… =) insyaallah… Trima ksh ats sglnya ya syu….truskan perjuangan memartabatkn islam ke tmpt tertinggi…. Akak akan rindukan kngn kita bersama… Biar rebah jgn berubah, Biar terbuang trus berjuang… Mg trus thabat di jalanNya. Insyaallah.. THANK A LOT!!...Video2 yg syu buat merupakan hadiah terbaik buat akak..terharu sgt,..

Tika- siapa sgka? U r a great leader… pengganti yg lebih hebat dr akak. Alhamdulillah..Jgn putus asa, Allah tahu tika boleh..sbb tu Dia pilih tikah… Teruskan perjuangan ya, akak yakin dgn tikah… Trm kasih ats sglnya….Ukhwah fillah Abadan abada….Insyaallah

Salmah- rindu lesung pipit awk!....thnx a lot adiiku….trm kasih sgt baik pd akak.

Sarah- akak rndukan lagu2 nasyid yg awk slalu psg n prkgsian awk…truskn perjuangan k!

Linda-we never old to learn…tahniah ats perkembangan diri yg sgt baik..jdilah muslimah yg solehah.. trm ksh jg utk kngn brsama adik2 tahfiz……akn akn rindukan kngn trawih dn mgjr bersama d I’tisam…. =)

Hajar-thnx dh perkenalkn akak pd maahad tahfiz. Mg awk jadi tcr yg best nanti

Along safiah- akak akan rindukan ‘mak’ yg plg comel di rumah. =) thanx a lot alg..…

Su Yati ---Ti… sweater girl… always missing in action but I’ll always miss mek klate sorg ni…mf kalu x slalu dpt brsama ti…tp akak amat appreciate msa yg singkat kta brsma… sgt2 bermakna…trm ksh utk sglnya adikku…

Kak As- kak as..trm ksh ats sglnya..pglmn kak as byk mmtgkn sy… sgt byk dpt bljr dr kak As.. Insyaallah sy doakan kak As bertemu jodoh yg terbaik.

Kak Hajar- thnx a lot…mg bahagia slalu brsama zauj dn shbt2. Truskn baitul muslim dn dkwh kalian k.

Asma’- akak kagum dgn asma. Truskn cita2 k..smbg medic nti. Akak yakin asma blh cpai apa yg asma nak

Wahyu-wlw kejap, tp kngn yg cukup brmakna… abg awk mmg tdk silap memilih org…=j truskan usaha ya…

Marni-thnx a lot my dear….tlg shbt2 dlm pmi k…jaga kak husna elok2. Kesayangan akak tu. sleeve awk smpai ke mesir ni =)

Astinie, ima, hanim…fairuz, diyana..adik2 msu..trm ksh ats sgla kngn indah brsma kalian

Bob- tq 4 d card…. Terlalu byk kngn dgn abg yg sorg ni… dr fc, pmi, smpaila esq…. tq bro.. Trm ksh dh jadi abang yg baik utk mus.. Truslah mncari erti ketenangan yg sbnrnya… mus yakin bro akan stnsa temuinya… Sntiasalah bertasbih kpdNya, krn Cinta-Nya itu ada di mana2…

Arif…thnx a lot. –teruskan perjuangan! Trm kasih dh jadi adik yg sgt baik dn komited.. Akak yakin awk antra permata islam yg bersinar d bumi mna pun dcmpkkn…...jgn sdih2 tnpa kak, nanti blh dtg rumah lgi ok..:p

Rafi- trm ksh ats trbiyah yg pernah dikgsikan. Truskn usaha enta,. Yakinlah smua dlm hitungan Allah…=) Sabar itu indah.

Halim- U a great leader. Jaga shbt2 dn islam d bumi msu… Jgn mengalah k.. Awk kekuatan mereka.. Naikkan kembali Islam seiring akademik.. insyaallah. Salam buat ms halijah :p

Saiful.-jga kja n pmi elok2 k!... sbr nak tgk saiful makin matang dgn ‘profesion’ baru sbg ayah. Kagum dgn kamu berdua.Student-keluarga- dkwh-daie. Mg trus kuat dlm mgharungi kehidupan yg lbh besar dn pjg

Hanzlah- trm ksh dh ceriakan pmi..akak akn rindukn usikan kamu dgn kami smua. Krm slm pd umi k. jadi anak yg soleh..

Denial- kjyn kamu d msu inspirasi sy. Trm kasih dh byk bg skgn dn guideline dlm both akademik n dkwh. Klakar2 pun masih mampu serius bla ckp bab study.=j Mg dpt buat plhn terbaik. Mus doakan denial jg Berjaya cpai cta2 smda dlm Dr @ Mastr spt yg dicitakan.insyaallah..thnx a lot…

Zaki- Trm ksh ats kebaikan yg pernah kamu kgsikan kpd sy dn shbt2 spjg dlm pmi… May Allah bless..

* Kawan2 tersayang Brundsfield 416 –

Korang kwn pertama saya di MSU… perjuangan kita dr awll hgga brjya menamatkn pgjn d shah alam ahlul bait yg dicintai…..

ECA- sgt sayang dgn Eca….pertemuan pertama di Seroja akn mus ingat smpai bila2, partner masak saya…jiran meja sy….. Eca selalu berkongsi masalah dgn saya….. Mus sgt2 syg pd eca… Maaf kalu mus x jadi shbt terbaik eca…jika mus slalu sibuk smpai terlupa pd eca… Apapun mus nak eca tahu Ecalah sahabat yg sntsa dekat dihati Mus… trm kash selalu menyentuh ‘hati’ saya…

DIANE – yen… TERIMA KASIH dah pernah jadi kwn seiringan mus.. Trm ksih juga atas nasihat dan optimis diri Alhamdulillah Allah telah mntakdirkn yg terbaik utk kita. Truslah mggapai cita2 tertinggi impian hati. wlw skrg Jalan kita berbeza, tp angannya tetap sama. Insyaallah. Slmt meneruskn perjuangan d IMSk,!

HUSNA- saya tetap kwn awk sampai bila2.. kita pernah menangis bersama… ketawa bersama…masakan sy lupa smua tu.. Husna, wlw apapun yg berlaku, ketahuilah awk tetap shbt yg dekat di hati saya.… Mg dirimu stsa Berjaya dn bahagia dlm apa jua yg dilakukan..

EFI- trm kasih fi… dr dulu lgi Fi buatkan must rasa spt keluarga sndri.. trm ksh ats skgn, smgt, keprihatinan dn sglnya utk mus.. mg kita brjaya bwk kejayaan utk family kita k! amin. Syg efi sgt2! Sy akan rindukan moo moo saya..

WAWA- inspirasi sy utk mnjadi seorg dktr. Dr dulu msa kat stf lgi mus yakin wawa blh.. Smgt wawa ttp mcm dlu. mg kta sm2 brjaya dunia akhirat insyaallah. Thnx dh jdi roommate yg baik utk mus…n always tlg mus dgn kembara wawa.=j I’ll miss sweet moment with u..

IDA- IDA,thnx a lot…. Awk dh byk tlg mus n kwn2… kancilputih yg x kan dilupakan… Dr sardine smpaila kehulu kehilir bwk kami round seantero jajahan slma la dkt 3 tahun kta brsmaSgt2 syg kat korang…..

My bbm classmate, my 3+3 clicks,,-erul, fara,Ariff--- thanx a lot atas skgn dn sglnya…shakkir, pue, pami, mami, barb, asroy,semah, mimi dll.. thnx a lot.. jg geng2 seroja yg lain… maaf x smpt lma bersma dgn kalian, Allah tkdirkn haluan yg berlainan utk kita. Mg smua trus Berjaya mncapai cta2. insyaallah

Ms Nazratun… trm ksh miss … trm kash ats sgl tunjuk ajar, doa, pglmn, dn sbgnya. Itu mnjadi hadiah yg sgt bermakna utk mus…mgkn sukar nak bertemu dgn lctrr terbaik mcm miss lg.. sgt caring dan sgt sayang kpd student. Hanya Allah sja yg mampu mbls sglnya… Thanx a lot k!

Ms Halijah….”Andai ada minat pasti ada peluang”.. Kata2 miss ini lah penguat saya tatkala saya keluar melangkah dr bilik miss tmpoh hri.. Subhanallah… trm kasih byk miss…. Keyakinan itulah yg mbuatkn saya berani bermimpi spt hari ini…

thnx a lot for your valuable support n advice… =)

May Allah bless ur kindness, our beloved teachers….

Shbt2 Matrix

-kak Adah-thnx dh byk tlg ana shgglh kpd perkara2 yg besar.. ana kagum dgn enti dn shbt2,,,antumlah inspirasi ana,,trm kaish dh perkenalkn ana pd islam yg syumul!.. Kak Sya-bicaramu bicara hati.trm kasih atas sglnya sya..ana xkan lupakan jasa sya tlg ana msa trkapai2 d msu.., Kak Dib-trm ksh sggup trun airport….ana tggu enti d mesir ya kakdib =), kak Nisah-trm ksh sggup trun dr jauh dr trgnu….trasa nak peluk enti lgi… mg air mata yg tumpah bukti cinta kita wlw ukhwah dimamah usia… Aishah—thnx a lot utk sgla prkgsian slma ni… Min-slmt mndrikn msjd.jadi mujahidah islam terbaik k.., kshakirah, Nafsiah, shafa.. mg kalian jg ttp mnjadi permata islam yg brsinar,.

Utk Ust Amir-syukran atas segala bantuan dn prtlgn selama ni.. dr awl bertatih smpailah berlari, ana xkan lupakan itu. mg Allah sja yg mblsnya…, Dr Zaim- We r born to be a muslim Doc, insyaallah.. Doakan ana...=) , Us Adlan-syukrn juga ats bntuannya slama ana d bumi msu.. nta mnjadi sbhgn dr sejarah kami,.,, Ust Azly-syukrn sggup trun brsama shbt2 d Klia hntq ana…=).. Hasan, Zul, Fareed, . dn smua shbt2 y kucintai krn Allah… mg kalian trus dlm redhaNya. Thabat dijalanNya. insyaallah

Rakan2 ESQ

Pakfir..Pak Aminul..

Kak Fiza n akak2 LC-kak wan..kak

Nawar, Umi Hana, Ciknie…

Mak, Uncle…Alya, Diyana,. ATS 2008…Kak Nurul, Ust Khairil, Abg Bad,..kak Liza… dll….trm ksh ats sglnya…

Shahrul A.Wani….thnx a lot. Truskan perjuangn duhai mujahid muda!

Atikah Hatta, Kak diyana Mcb, Syuhada..

Abg Fatih Esq Klate-ijazah terbaik adlh dr sbuah perjalanan n pglmn..,syukran be Fatih! kirim salam kat adik2 Ahyana dn doakan mg saya berjaya jadi Dr Ahyana yg baik ok =)..

en bakhtiar, en nazri, en basri..…thnx a lot..aisyah n Fatimah ats klate.. akak akn rindukan kngn brsama kalian

ILUVISLAM

Im dn smua krew..

Mashitah..alhmdulillah Allah pernha bri ksmptn kta rpt

kakRos. Thnx dh tlg adik sy di kuis…rindu kngn brsma ili n esq

Kak Suhana-thnx hntr sy dgn slmt smpa krmh tmpoh hr =j

Afiq , Aman, Ust Lisam,Dr Sayuti, putri, Ina dll… kniza..

Tautan hati krn Allah

Kak Long HUKM--- TERIMA KASIH atas segalanya kaklong..... akak inspirasi saya! Doakn mg kita sm2 jadi dukturah islam yg berjaya k... Sgt2 rindukan akak dn kenangan kita bersama....

Kak Shima--- thanx alot 4 d ukhuwwah =)

Kak Fitri- my naqibah, wlwl skjp Cuma dpt brsma, byk ilmu dpt korek dr akak…

Sarah Unhas -à “Sabar yang indah”.. itulah kata2 yang terhias di hp saya sejak dari dulu.

Alhamdulillah.. sgguh kesabaran itu sangat indah….

Hizami Hadri- Sufi Haraki.. trm ksh atas sglnya.. mg camar trus mnjadi inspirasi.

Geng2 extrobiz..-Abg Mat Kak Husna, Kak Wardah.. Najmi..

Saiful Firdaus.. perkenalan dgn adik. Trm ksh dh pernah tlg adik sy. Esq. Buku La tahzan…

Dr ilYani Uia, Dr Yati Upm shbt2 Isp dn Papisma… Dr Saiful, Dr zaim..dll….

Saifullah msu- mg adik Berjaya di Moscow k! thnx 4 d ukhuwwah,…

Kwn sekg....

-Tie-trm ksh ats sglnya tie…….Yati….Sabariah… Fadh.. Jie..

STF-Juju…..miss u a lot… didie…dll…

KYUEM

Zaff, Firyal-pmbakar smgt sy utk ke mesir! Syukrn shbt, , Khairun-kenn,,.thnx a lot…, Ana-trm ksh dh bntu sy slesaikn mslh hr tu,.., Achik, dn smuanya...

Ruzaini- trm kasih utk hadiah yg x ternilai

Intan..dee..

Akak2 tersayang—kblqis,kkimah,…kzila…thnx a lot….dn sume akak2 n abg2..hazman hadi dll…

Seeru a'la barakatillah... May Allah bless all of u....