Monday, June 21, 2010

Nota Hati Untuk Abah


SELAMAT HARI ABI... :) Sayang Abah dengan sangat.....


“Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia
dan hendaklah kamu berbuat
baik pada ibu bapakmu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur
lanjut dalam pemeliharaanmu, maka
sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan "ah" dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka
perkataan yang mulia.
(Surah al-Israa ayat 23)

Abah, Cintamu juga sehebatnya....


Salam Abah,
Maaf bah... x sempat nak buat sajak atau apa-apa yang special kat Abah tahun ni.. Anak abah ni sibuk nak exam...:'( sempat telefon dan mesej je kat abah baru ni.ingat lagi mata terkebil2 tengah panas duk taip mesej kat abah tengah2 dupdap on the way ke dewan peperiksaan. ingat nak mesej nanti balik tapi fikiran duk tringat kat abah.

rupanya anak abah ni salah tengok tarikh.. =) seminggu awal.. xpalah, kali ni abah special skit dapat 2 kali ucapan dari Mesir.

Tersentuh dengan sebuah sajak ni. Anggaplah ni sajak anakanda untuk Abah..


[sajak diadaptasi dari karya seorang anak]

tiap saa
tku menghitung kerinduan terhadapmu…
hinggalah sekarang baru aku tersedar
ia sudah melimpah ruah….

kerana abah aku disini
kerana abah aku gembira
kerana abah kuterasa bahagia…
abah oh abah

abah…
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang raja
abah…
ketika aku mengalah…
engkau semangatku
ketika aku sakit…
engkau penawarku
ketika aku bersedih…
kau air mataku
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka?
aku harap akulah penawar duka laramu
selamat hari bapa kepada abah..



Nota Hati untuk Abah...

Untuk Abah tersayang, Hj Mohd Nor bin HAshim. terima kasih ats segalanya... Terima kasih abah dah jadi abah n ma yg terbaik buat kami.. x terbalas rasanya jasa Abah....Terlalu banyak budi dan keringat yang telah Abah curahkan untuk kami dari merah tapak kaki sampailah menjadi manusia seperti hari ini.....Maafkan kami abah, andai ada khilaf dari kami anak-anakmu..Sungguh kami bertuah berayahkan insan seperti Abah...

Kepada semua bapa-bapa..Andalah insan yang terbaik anugerah illahi yang sungguh istimewa.:) ,mari kita hadiahkan Al-Fatihah kepda semua bapa-bapa sama ada yang masih hidup mahupun yang telah pergi bertemu PenciptaNya...AL-FATIHAH..

Selamat Hari ABI utk semua Abah2 dan bakal Abi....... Kalian adalah pilihan ALLAH :) Imam terbaik buat keluarga.
Terima kasih Abah.



Abah, teruslah jadi penawarku selamanya....


More Entry about 'Abah' :
Sekolah Abah [SK PERIA]

0 comments: