Monday, August 17, 2009

NICE o9' in memory

Assalamua'laikum wbt..



Alhamdulillah, segala puji dan syukur hanya kepada-Nya. Perancangan dari tahun lepas untuk turut sama mengikuti National Conference of Medical doctors pada tahun ini dimakbulkan lagi oleh Allah.. 4 hari berkampung di Terengganu .. Dengan diberi nafas dan nama baru, NICE [National Ibnu Sina Conference & Community Engagement], konference kali ini lebih bersifat 'down to earth' dan dekat dengan masyarakat. Jika tahun sebelumnya, Papisma memilih Kuis sebagai tempat untuk mengumpulkan kami [yang kebanyakannya terdiri dari students and science based students luar dan dalam negara, ada dari Mesir, Uk, eire, Chezh Repuplic, Russian, Ukraine, Hukm, Usm KK, RCMP, dll...] tahun ini Terengganu di pilih sebagai tempat konference kedua. Apa yang lebih menarik, tahun ini lebih mencabar dengan pelbagai aktiviti dan pengisian yang sukar diperoleh dari program lain. Tahniah buat semua Dr2 yang telah bertungkus lumus sampai tak tidur malam untuk membuat program kepada kami ini. Huhu. memang terharu.

Specialnya kali ini konference dikembarkan dengan Community Engagement, yakni Bakti Siswa bersama masyarakat di sekitar Dun ladang terengganu. Memang best sangat, apatah lagi kami semua mendapat keluarga angkat masing2 yang sangat sedikit sebanyak mengubat kerinduan kepada kampung.

Apapun NICE kali ini sangat2 bermakna... One of d most best event i've ever joined!..Subhanallah. Terima kasih buat semua yang menjayakan, terutama untuk akak2 dan abang2 papisma. Segala jasa kalian pastikan dikenang.. Syukran juga buat semua shbt2 medik dan kesihatan yang datang dari seluruh ceruk negara untuk sama2 mengutip secebis ilmu dan pengalaman bersama2, yang pastinya sukar ditukar ganti.. Dengan izin Allah kita dipertemukan. Semoga diberi kesempatan lagi untuk bertemu di Nice yang akan datang, insyaallah..





untuk laporan panjang penuh rentetan emosi boleh kunjungi KlinikUmmi.com yang sangat best lagi ilmiah =) thanxx alot kak Han

GONNA MISS u ALL A LOt..

Mudah2n kita semua bakal menjadi Doktor Soleh Solehah/ profesional Mukmin yang berjaya memaknai sebuah kehidupan & menjadi yang bermanfaat pada ummah, insyaallah..

Siruu A'la barakatillah. =)

0 comments: