Wednesday, May 26, 2010

Tanpa Agama...





Teringat lagu yang dinyanyikan oleh kumpulan Hijjaz dan beberapa gabungan kumpulan nasyid yang lain sewaktu Konsert Antara Dunia (KAD'09) -gamis tahun lepas.. Mukaddimah yang cukup baik oleh pihak penganjur.. membasahkan hati-para pendengar untuk menginsafi diri seketika...

Sahabat-sahabat,

Bagaimanalah agaknya hidup kita jika tanpa Agama...
sedangkan Islamlah yang telah me'Mulia'kan kita di atas muka bumi ini..

“ Pada hari ini, telah Kusempurnakan bagimu agama kamu dan telah Kucukupkan nikmatKu kepada kamu dan telah Kuredhai Islam itu menjadi agama untuk kamu.” (Al-Maidah:3)


“ Sesungguhnya agama (yang diredhai) disisi Allah hanyalah Islam ”
“ Barangsiapa yang mencari selain Islam sebagai agama, maka sekali-kali tidak akan diterima (agama itu)daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi
(Ali-Imran : 19 & 85)


Betapa ruginya mereka yang menolak Islam.

Alangkah ruginya lagi jika mereka yang sudah Islam tapi tak beramal dengan Islam..

......

Moga Allah terus memberi hidayah kepada kita semua untuk terus menghayati Islam sungguh2 dalam kehidupan... bukan sebahagian2..tapi semua... Insyaallah..

Islam itulah Ad-Deen, Cara hidup Terbaik agar kita selamat dunia akhirat...
Inilah jalan yang Paling Selamat untuk kita Pilih..

Al-Islamu Ya'lu Wala Yu'la alaih.. Islam itu tinggi dan tidak ada lagi yang lebih tinggi darinya...


Subhanallah,
INDAHNYA ISLAM...

Ya Allah, aku bersyukur kepada-Mu Kau hidupkan kami dalam Iman dan Islam..
Matikanlah juga kami dalam nikmat IMAN dan ISLAM...

"Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, Tetapkanlah hati kami di jalan Agama-Mu.."


Amin Ya Allah....



Tanpa agama manusia binasa
Tanpa ilmu manusia buta
Tanpa iman manusia sengsara
Tanpa ukhuwah manusia terseksa

Ada agama datangnya pelita
Ada ilmu datangnya harta
Ada harta datangnya derma
Ada ukhuwah datangnya saudara

Agama tuhan dapat membina
Pekerti tinggi budi mulia
Seluruh dunia negara dan bangsa
Aman sentosa damai bahgia

Agama islam agama yang suci
Mari bersama kita hayati
Untuk mendapat keredhaan Ilahi
Mudah-mudahan kita diberkati

Tiada Tuhan kecuali Allah
Tuhan Yang Esa lagi Pemurah
Nabi Muhammad utusan Allah
Hindarkan dari jalan yang salah



2 comments:

Y U N said...

salam k.mus,
can I copy those lyrics and also the video.I wanna put them in my blog..
but perhaps i'm going to put it before u give me answer.. hehe sorry2~

Ahyana Solehah said...

tafaddhal masykura ya ukhtie..

[akak sejak dari tahun lepas lagi cari mp3 lagu ni..msa dgr kat stadium waktu tu, hati terus duk duk teringat sebab terlalu tersentuh dgn lagu ni...

alhamdulillah sekarang dah jumpa mp3 originalnya tapi x boleh upload kat blog =j..]

xpalah dgr sendiri kat laptop k.

(hijjaz-tanpa agama)

liriknya menginsafkan.
lagunya sgguh mendamaikan.

Alhamdulillah..Terima kasih Allah atas nikmat ISlam..