Sunday, January 17, 2010

Apa yang kau kejar dalam hidup ini.... [Sanah helwa duhai diriku]....



Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah...

....17 Januari 2010....


22 tahun telah berlalu pergi..

Alhamdulillah, hari ini masih Allah kurniakan kudrat dan nafas buatku menyelusuri hari2..

Segala puji bagiMu Allah....

Tiadalah kehidupan untukku tanpa izinMu..

Tiadalah aku tanpa Abah dan arwah ibu yang melahirkanku..

Terima kasih Allah....atas segala nikmat kurniaanMu sepanjang hidup ini...

Sungguh betapa aku syukuri...

*************************************

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Anak yang menggembirakan hati..

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Kakak yang diteladani...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Adik yang menghormati..

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Saudara yang mengingati..

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Jiran tetangga yang menyayangi...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Pelajar yang amanah lagi mentaati..

22 yang telah berlalu pergi..
adakah sudah aku menjadi si dia yang berDikari...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Pemimpin yang mencintai...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi Sahabat yang sejati...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah telah banyak yang aku Pelajari dan aku fahami...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah Ibadahku semakin diperbaiki...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah Imanku sentiasa diperbaharui..

22 yang telah berlalu pergi,
adakah sudah aku menjadi seorang Daie...

22 yang telah berlalu pergi,
adakah aku telah menjadi hamba yang menSyukuri..

22 yang telah berlalu pergi,
Adakah sudah puas aku Berbakti...

Adakah aku telah mampu menjadi si dia yang dimaksudkan Nabi..
umat yang Mulia lagi dirindui..

22 yang telah berlalu pergi..
adakah telah aku menjadi hamba yang Engkau kasihi...

22 yang telah berlalu pergi..
Adakah telah layak untuk Syurgawi Mu Ya Rabbi..........


*******************************************************************


22 yang telah berlalu pergi..
Semoga seluruhnya dalam maghfirahMu Ilahi..

Hanya Ampunan-Mu ku pohoni..
Redha dan Cinta-Mu kujejaki...

Berkah dari-Mu ku tadahi..
Buat mengiringi hari-hari...

Semoga setiap saat yang mendatangi...
terus menjadi hamba yang Engkau cintai...


Amin Ya Allah... Amin Ya Rahman.. Amin Ya Rahim...

Amin... Amin... Amin... Ya Rabbal A'lamin....


Aku hamba-Mu,
yang Kaudegupkan jantungnya sehingga kini...

al-faqeerah ilallah..

Siti Muslihah binti Mohd Nor/ bintu Azizah binti Siti Rasyidah
Ahyana Solehah
Salam Sa'nawi
Zaqaziq

5 comments:

Anonymous said...

salam. anti muslihah
ini Izwah. ingat lagi tak?
alhamdulillah dah sampai bumi anbiya' ye anti.
sanah helwa ya muslihah.
semoga senantiasa dalam pemeliharaan Allah selalu.
doakan ana juga ya.
selamat bermuhajadah!
salam

Ahyana Solehah said...

wslmwbt.

Izwah..salam rindu..
maaf sangat atas segalanya k.

x sempat nak inform smua hr tu..
Alhamdulillah..nampaknya takdir ana disini kini..

Doakan ana..
Insyaallah mg tautan hati ini xkan putus..

akan merindui kenangan kita bersama...

sayang enti sgt2.
do keeping touch k..

salam dari Ardhul kinanah
Ahyana
+20141224352

HUSNA said...

sanah helwah kak mus...smoga thabat dlm prjuangan..gegarkan bumi Zagazig!

MujahidEEn_89 said...

masya Allah...

sanah helwa utk akak...
saya 19 januari...

Ahyana said...

Syukran husna. He.mg brgegar zaqaziq dgn jayanya kta..amin. Afiq,tq.sanah helwa jg ya akhi.pttla prangai mcm akak. Sama tang mana tu.hehe..