Thursday, September 29, 2011

Inspirasi seorang Doktor a.k.a Sahabat yang dirindui...




"InsyaAllah, k.cik balik malaysia nanItalicti kita spend masa sama puas2. Akak kat wad lagi. InsyaAllah, kita jadi Dr solehah wa muslihah ye kakcik :-) Akak dapat kekuatan dari program semalam, bagaimana masyarakat cukup mempercayai + hormat pada seorang Dr. Semakin bersemangat nak jadi Dr. Sama2 kita usaha untuk jadi Dr kebanggaan ummah :-).."

-kak long hukm-

02/12/2009 23:32 pm



Kak Long. :)

Mungkin ramai yang tak pernah tahu, beliaulah antara sahabat yang cukup kuat memberi semangat kepada saya untuk mencapai cita2.. dan suka berkongsi suka dan duka sewaktu di malaysia dulu.

Teringat kenangan kami berprogram bersama. Bermusafir bersama. Bersuka ria dan berkongsi 'rasa' bersama terutama sebagai pelajar perubatan. Malah turut menangis dan berair mata bersama. walau kampus berlainan, negeri berlainan, tetapi tautan Akidah dan minat yang serupa sering merapatkan.

Terlalu banyak kenangan kami.

Antara yang tidak boleh terlupakan bilamana kami berprogram di NICE dan dari situ saya mengenal pelajar2 mesir yang tidak pernah saya kenali. namun akhirnya kami dipertemukan di Ardul kinanah ini.

Dulu selalu juga ke HUKM. lepak2 dengan kaklong..kaklong akan bawak saya round2 sekitar kampus HUKM..round ward... dan sebagainya..yang mana sangat mengharukan saya yang sangat berkobar2 semangat untuk menjadi doktor waktu itu... saya sewaktu itu sangat merindui untuk bersama2 dalam kampus Perubatan.

Beliau jugalah yang sanggup turun padang menghantar saya di KLIA dahulu. walau dengan serba kesempitan dan kekurangan. namun dialah contoh sahabat yang sering menggembirakan.

She's really inspired me a lot.


Nice 09' : inspirasi kita bersama :j..menjadi syifa'ul ummah.insyaAllah..


'Kesabaran' dan 'preseverance'nyalah sangat mengagumkan saya..

Walau diuji dengan seribu ujian 'kepayahan' dalam perjalanan panjang bergelar seorang Doktor,

beliau akhirnya berjaya membuktikan.


25 September 2011.

Alhamdullah. officially graduated from school of medicine HUKM.

Tahniah Dr Munirah :j really proud of u...

Semoga kak Long saya ini terus kuat menghadapi mehnah sebagai seorang pengamal perubatan.

dia mengajar saya tiada yang mustahil dengan izin Allah.

n u can survive walau di saat yang lain pergi meninggalkanmu.

Tetapi Allah tetap ada bersama untuk membantu.


semalam2 mendapat lagi message taujihad daripadanya...

"..Kakcik, belajar rajin2. Bukan sekadar mendapat 'Dr' mcm akak tp..Biar dpt mumtaz! Akak yakin kakcik pasti lebih hebat dari akak. Bittaufiq wannajah ukhti! ^-^.."

27/9/2011


InsyaAllah.... semoga ku kan dapat menuruti jejak langkah dan semangatmu yang x pernah mengalah.

Jazakillah kaklong!....Sayang kaklong sangat2.

Selamat menjadi doktor yang competent dan ikhlas bekerja kerana Allah.

Semoga kita sama2 dapat menjadi dukturah kebanggaan ummah. Insyaallah.

more half way to become a doctor like u...

doakan kakcik!

insyaallah..

-kakchik-
egypt.


p/s: kaklong, diri ini akan merindui 'KL sentral' dan food courtnya yang sentiasa menjadi tempat pertemuan kita sekembali saya dari Mesir... :j InsyaAllah panjang umur murah rezeki semoga dapat bertemu kembali, kali ni Dr Munirah kena belanja sokmolah sebab dah 'kaya' kan.. hehe .^_^ Trus kuatkan semangat menjadi doktor... Jadilah doktor yang amanah dan ikhlas merawat jiwa2 dan fizikal ummah. Jadikan kerja itu ibadah..bekalan untuk akhirat. InsyaAllah semoga bahagia selalu dalam redha Allah..

0 comments: