Monday, June 13, 2005

fi lailateen minal layali

Salam Alaik..

FI LAILATEEN MINAL LAYALI

Slps lagu inayah n memori bersama, kali ni meh kita dgr pula lagu dr tnh arab...hehe..
Emm..mula2 dgr lagu ni kat blog k' balqis..(thanks kak..tumpang sekaki ye..hehe)..
bila first time dgr lagu ni,rs tenang sgt..x dpt nk diungkapkn dgn kata2..although dis song is in arabic, tp sbb ade translation kat bwh nun, mmg dpt hayati dgn baik skali..=p..rs mcm muhasabah diri btul mlm tu..duk sorang2, ditmbh pula dgn ketenangan mlm yg sepi..bg ana, lagu ni sgt memberi kesan kpd jiwa..sampaikan 4,5 kali duk ulang lagu yg sama..kesimpulannya..lagu ni mmg sgt men"syahdu"kan malah dpt menyedarkan kita bhwa kita ni hanyalah insan yg lemah lagi kerdil di sisi Tuhan..hanya kpd Allah lah tempat kita mengadu..

Inilah rintihan seorang hamba kpd Penciptanya dlm mengejar mardhatillah..
Slmt mndengar & silalah hayati liriknya k..=p Mg memberi sejuta keinsafan kpd kita smua..




Image hosted by Photobucket.com

Di suatu malam dari malam-malamku
Aku tidak tahu apa yang menimpa diriku wahai tuhan
Kegelapan memenuhi diriku wahai Tuhan

Bumi dan Langit dirasakan sempit
Dan hatiku tidak menjumpai cahaya
Dan air mataku sentiasa mengalir wahai Tuhanku

Aku ingkar dan dosa-dosa besar
Dan sesungguhnya aku dalam kesedihan yang amat
Dibelenggu oleh dosa-dosa, wahai Tuhan

Dan adakah layak keampunan buat orang yang berdosa?
Orang yang sentiasa dalam noda, Wahai Tuhan

Engkau yang menjadikanku
Mengasihiku dan mengurniakanku rezeki Wahai Tuhan,
Engkau selalu bersama-samaku
Tetapi aku jauh daripadaMu
Dan aku berjalan pada jalanku Ya Allah

Dan pada hari ini wahai Tuhan, aku kembali
Daripada kegelapan di belakang batasan-batasan agama
Dan hatiku kecewa dan jalanku bingung
Dan aku telah tenggelam tetapi aku tidak menyedari
Tiada penyelamat bagiku melainkan Engkau
Tiada penyelamat dan tiada penyelamat melainkan Engkau
Wahai Tuhanku.. Wahai Tuhanku...



Image hosted by Photobucket.com

Bantulah daku dalam menggapai keampunan-Mu Ya Allah..

0 comments: